Welcome to Celine Dion Forum
![]() |
Welcome to Celine Dion Forum, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be a part of Celine Dion Forum by signing in or creating an account.
|
New "Celine" show: What FACTS do we know for sure?
Posted 04 January 2011 - 02:23 PM
Posted 04 January 2011 - 03:19 PM
Posted 04 January 2011 - 03:34 PM
Posted 04 January 2011 - 06:23 PM

Merci Céline pour ces deux soirées inoubliables que j'ai passées à tes côtés. Je ne les oublierais jamais.
J't'adore Céline.
Merci.
<3
Posted 04 January 2011 - 07:29 PM
Posted 04 January 2011 - 07:34 PM

Merci Céline pour ces deux soirées inoubliables que j'ai passées à tes côtés. Je ne les oublierais jamais.
J't'adore Céline.
Merci.
<3
Posted 05 January 2011 - 05:08 AM
c'line-rc, on Jan 5 2011, 02:34 AM, said:
What have you not been convinced about? The fact they were rehearsed does not mean they will end up in the show.... it's a fact though that they were rehearsed as clearly seen in that video with Mego.....
smw, on Jan 4 2011, 10:34 PM, said:
Yes, the creative team exists out of: Céline, René, Ken Ehrlich, Denis Savage, Yves Aucoin, Mego and Philippe Dunnigan. The latter also being the leader of the string orchestra.
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» MATHIAS ««««««««««««««««««««««««««««««««
Posted 05 January 2011 - 01:07 PM
That's what I meant. I mean, it's not because they were rehearsing it that it was going to be in the show. I think that it would be kind of weird if they would be in the show now because you would think that they'd want to keep the surprise!

J't'adore Céline.
Merci.
<3
Posted 05 January 2011 - 01:09 PM
Posted 05 January 2011 - 07:57 PM
Posted 06 January 2011 - 10:57 AM
Posted 06 January 2011 - 12:30 PM
Posted 08 January 2011 - 10:03 AM
Posted 08 January 2011 - 12:44 PM
Posted 09 January 2011 - 03:40 PM
SuperLove4Celine, on Jan 4 2011, 08:29 PM, said:
I'm afraid the same thing might happen again with "Declaration Of Love".

Posted 10 January 2011 - 10:20 PM
Calypso, on Jan 9 2011, 01:40 PM, said:
SuperLove4Celine, on Jan 4 2011, 08:29 PM, said:
I'm afraid the same thing might happen again with "Declaration Of Love".
She also rehearsed the "Radio Remix" version of "A New Day Has Come" for "A New Day..." as well. I seriously hope we get to hear/see at least a couple of rare/rareish (not a word, I know - LOL) songs in the new show. Anyway, that's a topic for an entirely different thread. This thread is for things we know.
Posted 11 January 2011 - 12:22 PM
Edited by I Love You, 11 January 2011 - 12:22 PM.
Posted 11 January 2011 - 12:49 PM
/fred
Posted 11 January 2011 - 12:53 PM
- Céline Dion, 1990
Posted 11 January 2011 - 01:23 PM
Posted 11 January 2011 - 01:31 PM
Posted 11 January 2011 - 10:32 PM
anewdayhascome, on Jan 11 2011, 03:31 PM, said:
I know!!! It's very strange.
I mean -- the first time around was different because she had not proven herself as far as Vegas was concerned. Whereas now she has shown that she can sell-out a venue day-after-day, year-after-year in one city.
So, keeping that in mind, there's not a need for as much publicity. But there's hardly been any! And I honestly believe it's because they still are in the early stages of figuring out what the show is….and then comes the marketing.
I hope that by late January, we'll start to have some solid information. They need to build up some HYPE!!!
But we DO KNOW that the Oprah cameras were filming at Celine's house a while ago. So, even if they are focusing more on the twins, they will at least touch on the Vegas show…which is some promotion.
Posted 12 January 2011 - 08:13 PM
smw, on Jan 12 2011, 11:32 AM, said:
I mean -- the first time around was different because she had not proven herself as far as Vegas was concerned. Whereas now she has shown that she can sell-out a venue day-after-day, year-after-year in one city.
So, keeping that in mind, there's not a need for as much publicity. But there's hardly been any! And I honestly believe it's because they still are in the early stages of figuring out what the show is….and then comes the marketing.
I hope that by late January, we'll start to have some solid information. They need to build up some HYPE!!!
But we DO KNOW that the Oprah cameras were filming at Celine's house a while ago. So, even if they are focusing more on the twins, they will at least touch on the Vegas show…which is some promotion.
Yes, I agree. "Taking Chances" can sell more than 3 million copies wordwide without any single tv ad!!
Posted 14 January 2011 - 10:36 PM
Posted 16 January 2011 - 01:13 PM

«Ce sont d'excellentes chansons, mais pas pour une chanteuse à voix comme Céline», explique Yves Aucoin, concepteur de la production. «En fait, on craignait que ça soit ben plate», ajoute en riant Denis Savage, directeur des opérations.
Au cours des derniers mois, le concept a encore changé pour inclure les grands succès de Céline Dion avec un tiers d'autres chansons connues, à une ou deux exceptions près, mais qu'elle interprétera pour la première fois. «On trouvait important qu'elle se fasse plaisir et qu'elle chante ce qu'elle a envie de chanter», explique le directeur musical Claude Mégo Lemay qui a travaillé avec la chanteuse jusqu'à quelques jours de son accouchement.
Céline Dion sera entourée de 31 musiciens dont son groupe habituel dirigé par Mégo, et des sections de cordes et de cuivres. L'idée du grand orchestre s'est vraiment imposée lors du spectacle sur les plaines d'Abraham en août 2008. Le percussionniste Paul Picard est de retour, après avoir cédé sa place à Nanette Fortier, et la chanteuse Mary-Lou Gauthier sera remplacée par Dawn Cumberbatch qu'on a vue récemment avec Daniel Bélanger. Les répétitions avec Céline Dion commencent ces jours-ci en Floride. Ce sera la première fois que les cordes, dirigées par Philippe Dunnigan, et les cuivres vont jouer avec le groupe de Mégo. Tout ce beau monde va se retrouver à Las Vegas autour de la Saint-Valentin pour répéter dans le décor du Colosseum.
La direction artistique du spectacle a été confiée à Ken Ehrlich, le réalisateur de longue date de la cérémonie des Grammys qui a signé quelques émissions spéciales de Céline Dion à la télé américaine. C'est lui qui l'a invitée à participer à un hommage à Michael Jackson l'an dernier. «Même s'il travaille pour la télé, il a une culture musicale. De tous les metteurs en scène avec qui nous avons travaillé, c'est celui qui est le plus proche de notre univers», commente Mégo.
Un spectacle élégant
Contrairement à A New Day, le nouveau spectacle ne misera pas sur la danse et le cirque façon Franco Dragone. Fini la scène inclinée qui a donné des maux de dos à la chanteuse. «On a dépensé plus de 40 millions sur le premier spectacle, cette fois ça sera un peu moins, je pense, indique John Meglen président du producteur AEG Live. Ce sera un spectacle élégant. Céline n'a pas besoin de faire un autre spectacle inspiré du cirque, mais ça sera un spectacle qu'on ne pourra voir qu'à Las Vegas.» Gary Selesner, président du Caesars Palace, renchérit: «À Las Vegas, il faut que les spectateurs aient le souffle coupé, qu'ils retournent chez eux en disant à tous leurs amis: allez voir ça! On m'a donné un aperçu de quelques-uns des moments forts du spectacle. Rien de tel n'a jamais été tenté.»
Ken Ehrlich connaît Céline Dion depuis le début des années 90. Ce qui en fait une artiste à part, dit-il, c'est sa confiance en elle et le fait qu'elle adore être mise au défi et prendre des risques. «Le spectacle précédent était plus grand que nature, le premier à marier le cirque avec une tête d'affiche. Cette fois, Las Vegas connaît mieux Céline et Céline est plus à l'aise à Las Vegas. Il faut qu'il y ait un facteur wow! mais ce n'est pas nécessaire d'avoir 40 danseurs sur la scène et des gens qui volent dans les airs. On veut montrer combien Céline est une grande artiste et, franchement, ça ne ressortait pas toujours dans le spectacle précédent parce qu'il se passait tellement de choses autour d'elle.»
Le grand écran de A New Day sera encore utilisé, mais il n'aura pas un rôle aussi dominant, promet Ehrlich qui parle de nouvelles trouvailles technologiques et souligne l'apport de l'entreprise montréalaise Moment Factory au chapitre de la vidéo. Aucoin et Savage veulent surtout exploiter l'immense scène du Colosseum, qui fait quatre fois la superficie de celle du Centre Bell. «Céline m'a dit: «Je ne veux pas de gimmick», raconte Aucoin. Quoi qu'on fasse, on ne surpassera jamais la puissance de cette femme-là. On essaie juste de rendre ça intéressant autour d'elle.»
http://www.cyberpres...ire-plaisir.php
#FREEJAVITO
Posted 17 January 2011 - 04:21 PM
ladylindsey, on Jan 17 2011, 10:52 PM, said:
Custom Lanvin dresses for Céline at the new show?!?!
http://fr.canoe.ca/d...49868f05ac3ee,0
yeeeeee xjkhksdjfhksdhfshfsd yeeeeee! Annie just tweeted this!
Davey84, on Jan 17 2011, 11:10 PM, said:
Elbaz fell in love with Celine when she stormed into the shop Lanvin in Paris a few years ago. "She is brilliant, she is super modest, she is a lovely person, " he said after the parade, which had invited the world of magazines, including Anna Wintour.
... Mr. Elbaz did not want to reveal what those famous dresses looked like .
"It's up to Celine to so [reveal] that! She inspires me as a character because of her simplicity and radiance", he added. "We just started working, Annie told me what she needed, but I know Celine, I know her shows, I know what's happening on the podium."
OMFD!! I'm excited!!
Rick, ik hou van jou voor altijd!
A New Day... has come 28/29 April & 2/3 May 07
Antwerpen 13 et 14 mai,
Paris 24 et 25 mai, Amsterdam 2 juinet Arras 7 juillet Chances Taken!!!How Do You Keep The Music Playing? - Celine Opening Night March 15th, March 16th
Posted 17 January 2011 - 04:37 PM
Posted 17 January 2011 - 05:37 PM

J't'adore Céline.
Merci.
<3
Posted 17 January 2011 - 05:51 PM
This time, although I'd be happy with "just" a Celine Dion concert with an orchestra, it seems they are not willing (or ready) to share any further details about this show.
Makes it all very exciting for premiere night.

Bringing you the world's only Celine Dion podcast show since 2014.
Find us on Soundcloud, Apple Podcasts, Spotify & Amazon Music.
Posted 20 January 2011 - 02:38 PM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users
Sign In
Create Account

Back to top